Копия Случайная новость

Екологічний туризм, екотуризм (англ. ecotour, ecotourism) - подорожі, що організовуються і здійснюються у такий спосіб, щоб не порушувати природний баланс екосистем, ландшафтів, не виснажувати туристсько-рекреаційні ресурси територій відвідування.

Контакты

04111 Украина г.Киев ул.Салютная 1-Б
Телефон офиса:
тел. (044) 599-5332
тел. (044) 227-8149
Наши сайты:
www.ecotour.com.ua
www.team.biz.ua
www.aat.ecotour.com.ua
www.info.ecotour.com.ua
Наша почта:
tkv@ecotour.com.ua
info@ecotour.com.ua

Поиск



Рекреаційне орієнтування у вищих навчальних закладах

Орієнтування – феномен геопросторової інтелектуальної та рухової активності людини

Ксенія Мішалова

Екотурінфо

Частина 11. Рекреаційне орієнтування у вищих навчальних закладах

Якщо в роботі зі школярами акцентування робилося на використання ігрових прийомів, то в роботі з підлітками та молодими людьми студентського віку акцент слід робити на змаганнях. Оскільки елемент змагання так чи інакше присутній у грі, то його можна сміливо використовувати для отримання кращого результату та в якості мотивації. Такою мотивацією в іграх може слугувати також врахування:

- часу проходження маршруту гри;

- зароблених та точках (етапах) балів;

- отриманих штрафів на дистанції тощо.

Акцентом при підготовці гри для студентства можуть стати навчальні особливості того вищого навчального закладу, в якому вони навчаються. Це можуть бути загальні або спеціальні курси предметів, або одного предмету, що має чітко виражену специфіку або проблематику в розумінні його студентами.

До них належатимуть ті предметні курси, за допомогою яких можна буде сформувати гру або ж такі, безпосередньо в яких можливо розібратися лише за допомогою брейн сторму – мозкового штурму. Такий момент можна також використовувати задля розв’язання проблематики, що може виникати в наукових сферах тощо.

Під час емоційного навантаження, в людському організмі виділяється адреналін – гормон підвищеної концентрації уваги та нервового напруження. Саме під час подібного напруження мозок людини активізується найбільше, тому здатний до сприйняття та запам’ятовування інформації найбільше. На подібній біологічній особливості людського організму і можливо розвивати та поглиблювати знання та безпосередньо їх отримувати.

Ефект, яким володіє процес гри не можна називати лише навчальним. Він має пізнавальну характеристику, розвиваючу та інші. Вони залежатимуть лише від розробника гри, організатора, що задасть темп та тематику гри, надасть суті завданням тощо. Але не слід також забувати і про головну властивість гри – розважальну та відпочинкову. Готуючи маршрути гри та завдання до неї, не треба виключати всі можливі фактори відпочинку та розваги, адже більшого результату можна досягти лише за умови гармонії складності завдань та відпочинкового навантаження на кожного учасника.

Всі висновки розділу зроблені з власного досвіду підготовки, розробки, проведення та аналізу результатів гри автора роботи.

Розглядаючи дозвіллєву функцію рекреаційного орієнтування особливу увагу слід звертати на освітнє значення даного напрямку. Завдяки ефективному впровадженню та конструктивній деталізованій підготовці можна досягти успіхів при апробації подібного способу навчання. Подібна інновація може мати місце в контролі знань та процесі загального розвитку дитини на базі середніх загальних шкіл та при покращенні сприйнятті та закріпленні отриманих знань як учнів, так і студентів вищих навчальних закладів.

Також досвід проведення квестових програм присвячених «Дню географа» засвідчив про ефективність використання подібних програм для студентів вищої школи.

Досліджуючи орієнтування як специфічне явище геопросторової активності людей, слід враховувати такий аспект його розвитку, як постійна видозміна та вдосконалення. Це спричинюється плином часу, що веде за собою історичні, економічні, політичні, соціальні, психологічні та інші зміни в суспільстві та території. Складаючись в довгий ланцюг перетворень, орієнтування має виключно різноманітні напрямки та різновиди від простої аматорської розваги на дозвіллі, до стратегічно важливого напрямку військової розвідки, виду спорту з якого проводяться світові змагання, окремого сегменту в індустрії рекреації та туризму тощо.

Територіальна особливість проведення подібних програм також змінюється – від лісистих територій орієнтування переходить до урбанізованих територій – міст, сіл, поселень, охоплюючи не лише селитебну територію, а й промислові території, культурні пам’ятки, пам’ятки геології тощо.

Рекреаційне орієнтування в принципі переходить на територію, видозмінену людиною – це і є головним аспектом складання та впровадження в життя ігрових програм.

З плином часу змінюються і засоби пересування локаціями – пішки, бігом, велосипедом, на роликових ковзанах, скейтах, мото- або авто засобами – це лишається на розсуд організаторів та учасників програм.

Не дотримуючись способів оцінки та методів змагань згідно Міжнародній асоціації спортивного орієнтування, рекреаційне встановлює свої оціночні та мотиваційні норми, що також дає привід для розвитку окремих напрямків розвитку ігрових програм.

Пібиваючи підсумки, слід вказати на поліфункціональність у використанні ігрових квестових програм не лише в якості атракції, а й як методики складання навчальної програми за інноваційними технологіями сучасності, що дає змогу рекреаційному орієнтуванню впливати на освітню сферу та формувати окремі напрямки дозвіллєво-пізнавальних та розвиваючих функцій.