Копия Случайная новость

Екологічний туризм можна визначити як інтегруючий напрямок рекреаційної діяльності спрямований на гармонізацію відносин між туристами, туроператорами, природним середовищем та місцевими громадами, що реалізується через екологізацію всіх видів туристської діяльності, охорону природи, екологічну освіту та виховання.

Контакты

04111 Украина г.Киев ул.Салютная 1-Б
Телефон офиса:
тел. (044) 599-5332
тел. (044) 227-8149
Наши сайты:
www.ecotour.com.ua
www.team.biz.ua
www.aat.ecotour.com.ua
www.info.ecotour.com.ua
Наша почта:
tkv@ecotour.com.ua
info@ecotour.com.ua

Поиск



Класифікація квестових програм

Орієнтування – феномен геопросторової інтелектуальної та рухової активності людини

Ксенія Мішалова

Екотурінфо

Частина 7. Класифікація квестових програм

Найбільш зручно квестові програми класифікувати за типом проходження завдань. У загальному випадку розрізняють:

Лінійний вид проходження маршруту. Усі команди проходять рівні в тому порядку, в якому вони введені на сайті. Тобто команда послідовно виконує завдання гри: без проходження поточного рівня не можна отримати наступне завдання.

Зазначений (нелінійний) вид проходження маршруту. За замовчуванням, формується таблиця випадкової послідовності проходження для всіх команд, однак організатор має можливість відредагувати порядок проходження рівнів індивідуально для кожної команди.

Випадковий (нерегламентований) вид проходження маршруту. Усі команди проходять рівні у випадковому порядку. Якщо виставлена «випадкова послідовність», то навіть автори сценарію не знають, в який саме послідовності будуть видаватися завдання тим чи іншим командам.

Штурмовий вид проходження маршруту. Команда отримує всі завдання одночасно. В цьому випадку, в якій послідовності виконувати місії, вирішує сама команда. Перевагою команди є найбільша кількість екіпажів, щоб оперативно виконати всі завдання гри.

За іншими особливостями можна характеризувати ігрові квестові програми за:

- часом проведення гри ( денні, нічні) ігри;

- кількістю учасників у грі (індивідуальні, командні, групові);

- географією проведення ігор (місцеві, локальні, регіональні, глобальні).

Практичне впровадження ігор квестового характеру відображається завдяки діяльності провідних компаній, що надають подібні послуги. Під час написання роботи були розглянуті компанії на теренах СНД, які активно впроваджують свої ігрові проекти в життя. Серед них: «DozoR», «Encounter», «.» та інші проекти.

«DozoR» - командна гра, що включає в себе змагання з нічного міського орієнтування, акторські та рольові рівні, екстремальні та логічні завдання.

В «DozoR» грають жителі понад 180 міст Росії, включаючи Москву, Смоленськ, Мурманськ, Єкатеринбург, Санкт-Петербург, Твер, Тулу, Калінінград і Ростов-на-Дону.Гра популярна також в Україні , Молдові, Казахстані, Литві й Узбекистані.

Гра складається з 10 основних завдань, в кожному з яких зашифровано місце розташування локації, де знаходяться коди або людина в місті. Завдання - пройти послідовно всі 10 рівнів раніше інших команд, виконати всі додаткові завдання (штабні, наскрізні, бонусні, скарб). Ігри проводяться в ніч з суботи на неділю (у великих містах полегшена версія гри проводиться в ніч з п'ятниці на суботу), один раз в два тижні. Шість ігор об'єднуються в сезон, за підсумками кожної гри та сезону в цілому визначаються відповідно переможець гри і переможець сезону. У грі беруть участь кілька команд (зазвичай 7-10, залежить від місцевих умов у кожному місті). Команда складається з польових гравців - екіпажів на автомобілях і стаціонарного штабу (координаторів) - людей мають доступ в інтернет протягом всієї гри. Метою гри є послідовне виконання завдань протягом часу, відведеного на гру. Завдання представляють собою головоломки, зашифрований текст, за яким можна відгадати деякий місце в місті та / або дії які повинні провести польові гравці (зазвичай один з рівнів представляє собою флешмоб). Зазвичай завдання супроводжуються «кодом небезпеки (КО)» - позначенням, яке вказує на ступінь ризику на рівні. Умовою виконання завдання є отримання коду, що складається з цифр і латинських букв D і R, який передається організатору (за допомогою спеціальної ігрової системи - «движок»). Якщо всі необхідні коди повідомлені вірно, організатор переводить команду на наступний рівень - дає наступне завдання. Переможець визначається за сумарним чистому часу перебування команди на рівнях гри. Усі команди, які беруть участь в грі, отримують одні й ті ж завдання, але в різній послідовності. Через півгодини після отримання кожного завдання команда отримує першу підказку, ще через півгодини - другу. Якщо гравці не повідомили вірного коду протягом півтора годин, завдання вважається невиконаним, і команді нараховується штрафний час. Деякі завдання передбачають можливість отримання бонусного часу. Місця між командами розподіляються відповідно до сумарного часу, проведеного командою на завданнях з урахуванням штрафного часу і бонусів. Командам, що не пройшли всіх рівнів гри до стоп-грі, за кожен не пройдений рівень призначається максимальний час проходження (півтори години) і 15 хвилин штрафу.

В даний час існує декілька варіацій гри:

DozoR.Classic - стандартна версія. В одній команді може грати необмежену кількість екіпажів.

DozoR.Lite - «полегшена» версія гри. Відмінності: бере участь тільки один екіпаж, сам собі команда. Менша кількість завдань, спрощені питання (відсутня необхідність в штабі), оптимізована для PDA версія движка. У завданнях передбачені текстові формулювання і картинки, але немає медіафайлів, також вони не вимагають пошуку в Інтернеті. У «Дозор Лайт» грають у багатьох невеликих містах, там де з тих чи інших причин важко організувати «класичну» версію проекту. Хоча й у великих мегаполісах у «Лайта» є чимало прихильників, деякі з яких цінують його навіть вище «повномасштабної» версії.

DozoR.Online - рішення завдань не виходячи з-за комп'ютера.

DoZoR.Extreme - полегшена версія, в грі бере участь тільки один екіпаж. Характеризується легкістю загадок, але крайньої складністю виконання завдань (Самара).

Мега-DozoR - раз на рік проводиться Мега-DozoR. Гра являє собою гру у форматі DozoR.Classic, але в неї включаються кращі локації і кращі ідеї рівнів. Гру готують команди міст-організаторів (як правило їх кілька), а збірні довколишніх міст приїжджають, щоб взяти участь. Мега-Дозор 2009 проходив в Твері, Красноярську, Магнітогорську, Самарі і Краснодарі. У 2010, Мега Дозор пройшов в Києві, Чебоксарах та Воронежі, в 2011 в Тулі, Новокузнецьку, Ростові-на-Дону, Москві.

Окрім гри «DozoR» в Україні, зокрема в Києві, популярними є ігри компанії «Encounter» , про яких мова піде далі.

«Encounter» - міжнародна мережа активних міських ігор. В перекладі з англійської слово означає «сутичка», що власне і наштовхнуло на ідею створення проекту. Сучасні правила були розроблені Іваном Маслюковим в 2001 році в рамках проекту « Сутичка» (оригінальна назва «Схватка») . З перших ігор «Сутичка» стрімко завоювала увагу молоді. Міські гри стали користуватися популярністю серед мінських студентів, котрі п'ять років тому придумали гру, яка дозволила б їм цікаво проводити час разом, але не вимагала б істотних матеріальних витрат.