Копия Случайная новость

Екологічний туризм, екотуризм (англ. ecotour, ecotourism) - подорожі, що організовуються і здійснюються у такий спосіб, щоб не порушувати природний баланс екосистем, ландшафтів, не виснажувати туристсько-рекреаційні ресурси територій відвідування.

Контакты

04111 Украина г.Киев ул.Салютная 1-Б
Телефон офиса:
тел. (044) 599-5332
тел. (044) 227-8149
Наши сайты:
www.ecotour.com.ua
www.team.biz.ua
www.aat.ecotour.com.ua
www.info.ecotour.com.ua
Наша почта:
tkv@ecotour.com.ua
info@ecotour.com.ua

Поиск



Міське орієнтування. Квести

Орієнтування – феномен геопросторової інтелектуальної та рухової активності людини

Ксенія Мішалова

Екотурінфо

Частина 6. Міське орієнтування. Квести

Принципово новим напрямком орієнтування став напрям рекреації та розвитку міського оздоровчого сектору. Завдяки поєднанню урбанізованої території та основам спортивного орієнтування виокремився такий вид туринської діяльності, як «міське орієнтування».

Міське орієнтування - своєрідний вид спорту, який отримав широке поширення на початку XXI століття. Метою учасників є пошук і досягнення за найкоротший час заданих організаторами контрольних точок. На відміну від класичного спортивного, міське орієнтування розпоряджається кількома способами зображення завдання та контрольних пунктів. Це можуть бути адреси, місцеві назви та орієнтири, притаманні міському ландшафту, умовні схеми та фотографії, комбінований опис та міські загадки. Інші правила вже обговорюються в залежності від самого змагання.

Достовірно не відомо, коли саме відбулися перші змагання з міського орієнтування. Відомо лише, що прийшла ідея урбанізованих ігор зі Сполучених Штатів Америки, але прийшла вона до нас у видозміненому варіанті.

У Росії вперше змагання з міського орієнтування під назвою «Той, що біжить містом» були проведені групою ентузіастів в 2000 році в Санкт-Петербурзі і стали потім щорічними. Вони й дали поштовх до розвитку цілого ряду аналогічних і споріднених проектів.

В Україну подібні проекти прийшли з Білорусі («Encounter») та Росії («DozoR»), але вже зараз на локальних підрівнях розповсюджуються організації, що мають власну ініціативу щодо створення та проведення подібних проектів на території нашої держави.

Логічним продовженням або ж вдосконаленим продовженням міського орієнтування є квест.

Квест - (від англ. «Quest» - пошук пригод) - екстремально-інтелектуальні ігри на вулицях вашого міста вночі і вдень. Сенс гри полягає у виконанні різних завдань, які дозволять перейти до наступного завдання і так до перемоги. Саме ж завдання - певна задача, поставлена перед командою, зашифроване місцерозташування коду в місті. Код намальований фарбою або маркером, або може видаватися агентом при виконанні певних умов.

Аудиторія гри квест - це люди активні, здорові, які цікавляться новим, розуміються на сучасних засобах комунікації, комп'ютерах, автомобілях. Гравці нерідко споряджені ліхтарями, мобільними телефонами та GPRS інтернетом, КПК та ноутбуками, GPS-навігацією, пересуваються по місту на машинах і з азартом виконують завдання і шукають коди, заховані в різних місцях міста.

Загальна характеристика та класифікація квестів. Наразі немає чітко встановленої або ж запропонованої системи штрафів, оцінок або параметрів проведення квестів або міського орієнтування. Кожний проект орієнтується на власні правила та умови участі. Але все ж виокремлюються певні характеристики ігор в місті.

Залежно від правил, змагання може дозволяти або забороняти різні види транспорту:

- автомобіль, автомобільні змагання проводяться переважно вночі у зв'язку з меншою завантаженістю доріг;

- громадський транспорт (крім таксі);

- велосипед;

- роликові ковзани;

- на деяких змаганнях можна рухатися виключно пішки або бігом.

Квести можна характеризувати за типами завдань:

«Звичайні (логічні завдання)». У більшості випадків, логічні завдання містять слова, подібні з назвами вулиць, зупинок, інших міських об'єктів. Також можуть бути у вигляді фотографій, планів, схем, музичних файлів і відеороликів.

«Агентський рівень». Цей тип рівня увазі пошук на місцевості агента - людини, що володіє необхідною інформацією для проходження рівня. Причому агент (агенти) можуть бути представниками організаторів або залученими людьми. У завданні описуються деякі ознаки, за якими агент може бути пізнаний. Додатково описується порядок дій, при якому агент видасть необхідну інформацію. Наприклад, він може проявити себе тільки при зверненні до нього з кодовою фразою. Або інформація буде доступна гравцям в обмін на який-небудь предмет. Після знаходження агента, той може попросити гравців виконати певне завдання.

«Рівень-конкурс». На рівнях можуть бути різні конкурси. Такі конкурси можуть влаштовуватися на першому рівні, коли всі команди в зборі, або в процесі самої гри. Фінішні конкурси влаштовуються після того, як всі команди вже закінчили гру або на ранковому брифінгу. В цьому випадку, за успішну участь в конкурсі команді буде нарахований бонусний час, який вираховується з сумарного часу витраченого на гру. Наприклад, командам необхідно викласти максимально довгу лінію з одягу.

«Екстремальні рівні ігрових квестових програм». Це рівні, проходження яких може бути пов'язане з певним ризиком для здоров'я гравців. Найчастіше це пошук коду на висотних об'єктах, де для доступу в потрібне місце необхідно ходити по балках, стінах, пробиратися у важкодоступні місця. Організатори заявляють, що вони приділяють особливу увагу на таких рівнях безпеки гравців, забезпечують необхідний інструктаж і страховку під час виконання рівня

«Терор». Виконання рівнів подібного типу обов'язково пов'язане із заподіянням занепокоєння людям, що свідомо не причетних до гри - перехожих, міліціонерів, продавців, кондукторів. Часто «терористичними» рівнями стають агентські. Поширений і «телефонний тероризм», коли слід обдзвонити велика кількість абонентів, для того щоб знайти потрібний номер.

«Координаторскі рівні». На такому рівні не можна отримати кінцевий код без допомоги координаторів або аналітиків, що знаходяться в штабі. Таке завдання може видаватися як підрівня. Польові гравці можуть добути певну інформацію, подальшою обробкою якою займається штаб. Координаторскі рівні створюються для того, щоб штаб активно брав участь в процесі гри. Під час гри координатор не обов'язково повинен перебувати вдома за комп'ютером або в інтернет-клубі. Ним може бути будь-який гравець з польового екіпажу, отримувати завдання можна за допомогою ноутбука, комунікатора або мобільного телефону (кожен домен гри має WAP-версію).